نواع سئو چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

هر وبسایت یا وبلاگی، همچون موجودی زنده در اینترنت است. هر نوع به‌روزرسانی محتوا در یک وبسایت «زنده»، نقشی مهم در وابستگی آن با بازدیدکنندگان، مشتریان و نیز موتورهای جستجوگر دارد.

 

در مقابل یک وبسایت ایستا که فاقد هرگونه به‌روزرسانی است، از نظر موتورهای جستجوگر «مرده» شمرده می‌شود؛ زیرا چیز جدیدی برای عرضه ندارد. وجود اطلاعات جدید در وبسایت، این پیام را به موتورهای جستجوگر می‌دهد که می‌توانند برای یافتن اطلاعات جدید به آن سر بزنند. خلاصه این‌که موتورهای جستجوگر علاقه زیادی به محتوای باکیفیت در وبسایت‌ها دارند، ولی آیا دلایل دیگری برای اهمیت به‌روزرسانی متوالی محتوای وبسایت هستی دارد؟ بیایید پنج مورد از این انگیزه ها را بررسی کنیم.

 

بازدید اغلب ربات جستجوگر
هرقدر به دفعات اکثریت بتوانید گونه ها درونمایه همانند متن یا فیلم، فایل‌های دانلودی یا صفحات جدید را در وبسایت خود قرار دهید، موتورهای جستجوگر نیز اغلب به آن راز می‌زنند. وقتی موتورهای جستجوگر اغلب به وبسایت شما سر بزنند، فرصت احسان برای دستیابی به رتبه‌ای بهتر در نتایج جستجو ایجاد می‌شود.

 

موتورهای جستجوگر از ابزاری به نام «ربات» برای بررسی محتوای سایت‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها درواقع برنامه‌هایی مترقی هستند که می‌توانند از یک صفحه به صفحه‌ای دیگر رفته و محتوای آنها را آرشیو کنند. این محتوا سپس در الگوریتمی ویژه پیمان گرفته و در قالب نتایج جستجو به کاربران عرضه می‌شود.

 

هر موتور جستجوگر، معیارهای خاصی برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها دارد. برای مثال شمار لینک‌های دیتا شده از سوی وبسایت‌های دیگر به آن وبسایت، نوع و تعداد واژگان کلیدی بهره‌گیری شده و نیز تعداد دفعات به‌روزرسانی وبسایت، تمامی از آنگونه موارد مهم برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در نتایج جستجو هستند. هرگاه وبسایت خویش را مقداری به‌روزرسانی می‌کنید، موتور جستجوگر متوجه آن شده و رتبه سایت‌تان را مجدد تنظیم می‌کند. به همین انگیزه برای این‌که بتوانید موتور جستجو را اغلب به سمت وبسایت خویش جلب کنید، باید تعداد دفعات به‌روزرسانی درونمایه در آن را افزایش دهید.

 

البته باید توجه داشته باشید کیفیت محتوای تولید شده اهمیت زیادی دارد. به‌روزرسانی محتوا وقتی تاثیر لازم را دارد که محتوای یادشده از کیفیت احسان برخوردار باشد. اضافه کردن مطالبی کم‌ارزش که فقط شمار زیادی کلمه کلیدی در آن پیمان دارد، نه‌تنها به شفا رتبه وبسایت شما کمکی نمی‌کند، بلکه به تنبیه شما از جانب موتور جستجوگر ختم می‌شود.

 

انواع سئو چیست؟ | معرفی انواع مختلف سئو

 



گوگل؛ عاشق به‌روزرسانی‌های مکرر
تردیدی نیست گوگل، بیشترین کاربر را در وسط موتورهای جستجوگر دانشمند در پسندیدن دارد. به همین دلیل، قواعد گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو، تاثیر زیادی در روند مدیریت و نیز عرضه محتوا در اینترنت دارد. گوگل بارها به‌صورت رسمی اعلام کرده بشدت از به‌روزرسانی مکرر وبسایت‌ها استقبال می‌کند. به‌این‌ترتیب سایر شکی باقی نمی‌ماند این کار باید جزو اولویت‌های مدیران وبسایت‌ها باشد. البته این به‌ آن معنا نیست که هر ساعت از روز باید تغییرات غیرضروری در وبسایت خود برپایی کنید. به‌روزرسانی به‌صورت یک‌‌بار در روز و حتی دو یا سه بار در هفته هم از نظر گوگل ارزشمند شمرده می‌شود.

 

یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین راه‌ها برای برپایی دگرگونی ها در وبسایت این است که وبلاگی برای نشر محتویات جذاب برای کاربران در آن پیمان دهید. نکته جالب اینجاست که نظراتی که کاربران در زیر مقالات مختلف پیمان می‌دهند نیز از نظر گوگل جزو به‌روزرسانی‌ها به آمار می‌رود. به‌ این‌ ترتیب، روند به‌روزرسانی‌ها در وبسایت‌تان به مراتب ساده‌تر می‌شود.

 

آموزش ارتقا سایت, به‌روزرسانی سایت

وبسایتی که فاقد هرگونه به‌روزرسانی است، از نظر موتورهای جستجوگر مرده شمرده می‌شود

 

محتوای بیشتر، واژه ها کلیدی بیشتر
وقتی محتوایی جدید را در وبسایت یا وبلاگ خویش قرار می‌دهید، فرصت خوبی می‌یابید که بتوانید واژه ها کلیدی سایت‌تان را نیز در آن قرار دهید. کلمات کلیدی، یکی از اصلی‌ترین عوامل در الگوریتم موتورهای جستجوگر و درنتیجه، یگانه از اصلی‌ترین عوامل در رتبه‌بندی وبسایت‌ها به‌شمار می‌رود.

 

برای نمونه، فرض کنید یک وبسایت در زمینه فروش آنلاین بیمه‌نامه دارید و چهار یا پنج بار در هفته نیز یک مطلب جدید در آن پیمان می‌دهید. در این چهره می‌توانید هر بار مطلبی را حول یک واژه کلیدی مشخص وبسایت نظیر «بیمه خودرو» یا «بیمه شخص ثالث» تهیه و منتشر کنید. در نتیجه بتدریج، رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو برای کلمه «بیمه» و نیز سایر عبارت‌های پیوسته با گونه ها بیمه افزایش می‌یابد.

 

البته باید دقت داشته باشید گوگل اهمیت چندانی به شمار زیادی واژه کلیدی موجود در متن نمی‌دهد و در برابر آنچه برای گوگل مهم است، کیفیت محتوایی آن است. محتوای متنی که در آن کلمه کلیدی بارها تکرار شده، تاثیری منفی بر رتبه سایت در نتایج جستجو دارد.

 

اما هدف از محتوای باکیفیت چیست؟ محتوای با کیفیت متنی است که به شکلی مصنوعی و فقط برای قرار دادن کلمات کلیدی در آن نوشته نشده و در عوض در آن کوشش شده به پرسش‌ها و ابهامات کاربران و خوانندگان استجابت داده شود و اطلاعاتی ارزشمند در برگزیدن آنها پیمان دهد. فراموش نکنید کاربرد صحیح از تگ‌های متا نیز نقش مهمی در باکیفیت بودن محتوای تولیدی دارد.

 

افزایش تسلط بر حوزه فعالیت
فرض کنید در یک گستره ویژه همانند «فروش دستگاه چاپ» یا «آموزش ریاضی به دبستانی‌ها» تکاپو دارید. برای این‌که بتوانید در این دامنه در فضای مجازی به نیرو اصلی تبدیل شوید، باید فرآوری محتوای ارزشمند را جدی بگیرید. «محتوا پادشاه است» شعاری است که گوگل در گویه سئو به کاربران خویش می‌گوید. هرقدر اطلاعات ارزشمندتری به کاربران عرضه کنید، به جایگاه برتر باره نظرتان در فضای مجازی نزدیک‌تر خواهید شد.

 

اگر نگاهی به وبسایت‌های رقیب‌تان بیندازید، در بیشتر موارد می‌بینید انبوهی از مطالب مختلف در وبسایت خود دارند. بسیاری از وبسایت‌ها با در قبل دریافت سیاست تولید انبوهی از مطالب ارزشمند در مدتی کوتاهی به جایگاه بالایی در موتور جستجو دست یافته و می‌توانند بازار دامنه کار و جنبش خویش را در دست گیرند.

 

اطلاع‌رسانی پیوستگی به مخاطبان
انتشار محتوای جدید سبب می‌شود مخاطبان اکثریت برای خویش یافته و به‌ این ‌ترتیب دامنه شمار کاربرانتان را افزایش دهید. البته برای پیشبرد هرچه بهتر این هدف می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی گوناگون هم برای اطلاع‌رسانی در باره واپسین به‌روزرسانی‌های خود استفاده کنید.

 

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو
یکی از اولویت‌های مدیران وبسایت، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (که به‌ صورت چکیده در انگلیسی «سئو» نامیده می‌شود) است. آشنایی با نقاط ضعف و قوت وبسایت از نقطه نظر موتورهای جستجو می‌تواند به درمان هرچه بیشتر رتبه‌بندی در نتایج جستجوی کاربران بینجامد.

 

ابزارهای گوناگونی برای رسیدگی چگونگی وبسایت از عقیده موتورهای جستجوگر وجود دارد.
وبسایت seositecheckup.com یکتا از سامانه‌هایی است که امکانات احسان را برای ارزیابی کیفیت سئو سایت در گزین کردن مدیران وبسایت پیمان می‌دهد. بس است نشانی وبسایت خویش را در جعبه جستجویی که در صفحه نخست این سامانه پیمان دارد وارد کنید تا تحلیلی جامع از وضع سئوی سایت به شما عرضه شود.





:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: